Eit urettferdig klasserom
Samfunnsfagene, Historie
20 minutter
Eitt papirark til kvar av elevane og ei søppelbøtte
USK VGS Kompetansemål
Videregående
- REL01-02: Diskutere problemstillinger knyttet til gruppebaserte fordommer, rasisme og diskriminering
Dette gjer du
- Del ut papir til alle elevane.
- La alle elevane sitje på sin eigen plass i klasserommet og be alle krølle papiret.
- Når du som leiar av øvelsen tel til tre skal alle kaste samtidig og prøve å treffe søppelbøtta. Det som då vil skje er at dei som er bakarst har vanskar med å treffe bøtta, og dei som sit fremst kjem til å klare å treffe den utan vanskar.
Dette er ein enkel måte å få eleven til å kjenne urettferd i praksis.
Refleksjon etter øvelsen
Etter dykk har kasta papiret til søppelbøtta passer det bra med litt refleksjon rundt kva som har skjedd.
Spør elevane:
- Korleis kjennast dette?
- Synes nokon at dei har blitt urettferdig behandla?
Oppsummer gjerne med:
Alle i dette klasserommet er ungdommar som på mange måtar er like. Det same gjeld alle ungdommar i heile verda. Men dykk frå bakarste rad representerer kanskje ungdommar i Sør-Sudan, Uganda eller ungdommar i Colombia. Ungdommar frå heile verda har ikkje like moglegheiter som deg om meg, men vi er likevel like mykje verdt, vi har like mykje å seie, og vi er alle ein ressurs for ei meir rettferdig verd og eit betre samfunn, men likevel blir mange ungdommar i verda sette til side, og det er urettferdig.